اندیشکده برهان

حصر قانون شکنان امیرالمؤمنین چه کسی را حصر کرد؟ انزوا، سرنوشت مشترک قانون شکنان بررسی مبانی حقوقی و قانونی حصر خانگی سران فتنه حقوق مخالفان در آن سوی آب‌ها (2) حقوق مخالفان در آن سوی آب‌ها (1) جرم امنیتی سران فتنه در دادگاه غربی چه سرنوشتی می‌یابد؟ «انزوای بدون جرح» سیاست جمهوری اسلامی در مواجهه با مخالفین اصلاح‌طلبان چه کسی را حصر کردند؟ سهم نهادهای خارج از دولت از بودجه کل کشور چقدر است؟ انقلاب در نظریه‌های انقلاب کاپیتولاسیون؛ از احیا تا الغا سه بزنگاه برای عدم اعتماد نسبت به واشنگتن بازرگان بدون روتوش چرا آمریکا به «بیانیه‌ی الجزایر» متعهد نماند؟ قلمرو دین و مواجهه‌ی شهید مطهری با جریان روشن‌فکری دینی علت حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین چیست؟ «بخش خصوصی» چگونه وارد عرصه‌ی «تولید» شود؟ سیستم‌عامل نئولیبرالیسم و مشکلات اقتصاد ایران علائم بیماری و سلامت روشن‌فکری ماجرای تشکر سلمان رشدی از اصلاح طلبان چه بود؟! واکاوی جایگاه فداییان اسلام درفضای ‌سیاسی ‌دهه‌ی20‌ ‌ایران شهید نواب‌صفوی و فداییان اسلام به روایت اسناد چرا تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی شتاب گرفته است؟ آیا محمدرضا پهلوی امیدوار بود به ایران بازگردد؟ شاه به کجاها رفت؟ خَلق سازوکارهای قانونی برای اعطای حقوق‌های نجومی! روشنفکری دینی در بستر جامعه شناسی تاریخی تا کی قرار است به برجام‌درمانی ادامه دهیم؟ ابرقدرتی به نام شاه؟ سه رویکرد در باب خودکفایی اصلاح طلبان،طالبان عدول از آرمان فلسطین روشن‌فکران و روشن‌فکرنمایان پس از انقلاب اسلامی نماز جمعه و آیت‌الله طالقانی از نگاه رهبری فقط می‌خواهیم مصرف‌کننده را راضی نگه داریم فراموش خانه نیکوزیا و برلین مغالطه‌ی کنه و وجه و فلسفه‌ جامعه‌ شناسی سیاست‌زده شاه‌کلید شکل‌گیری اقتصاد پاک مصدق، موازنه‌ی منفی و اقتصاد بدون نفت از خرابات شمس تا خانه‌ی وانا ونچوری رسانه هایی که کارگزار هجمه علیه ارزش ها ی جامعه خویش اند اولین کوشش‌ها در پی‌ریزی دولت مسئول نقشۀ IMF و WB برای تخریب یک اقتصاد حکومتی که تکیه اش به مردم است آیا مردم آمریکا گرسنه نیستند؟ آیا نگاه امیرکبیر به «نوسازی» در ایران برون‌زا بود؟ آمریکایی ها با تجمعات اعتراضی چگونه برخورد می کنند؟ تولید تحت لیسانس نشانۀ خودباختگی است سمفونی ناموزونِ طبلِ پوپر و چنگِ هابرماس این جوانان مؤمن و انقلابی‌اند که روز خطر سینه سپر می‌کنند