مهرشاد اسفیدانی/ چرا انقلاب فرهنگی ناکام ماند؟
اگر بر تاریخچه‌ی اسلامی سازی دانشگاه‌ها مروری داشته باشیم این نکته مشخص می‌شود که شاید در اوایل دهه‌ی 60 تمرکز دولت‌هاى وقت به مقوله‌ی جنگ عذری موجه در جامه‌ی عمل نپوشاندن به فرمان امام(ره) بود، ولی پس از پایان جنگ، بازگشت مجدد اساتید سکولار، کوتاهی در اجرای کامل این مهم را بیش از پیش در پی داشت.

محمود رضا قاسمی/ ناسازگاری‌های عرفان حلقه با قرآن
در عرفان حلقه، تعدادی از آیات قرآن به‌کار رفته و از نظر معنایی سرنوشت دردناکی پیدا کرده‌اند، آیاتی که از معنای اصلی تهی شده و به بهانه‌ی شهود و درک عملی، معانی دیگری بر آن‌ها تحمیل شده است.

مژگان امراللهی/ حرکت زیگزاگی در عرفان حلقه
در فراز و نشیب‌هایی که عرفان حلقه پشت سرگذاشت، موضع‌گیری‌های اسماعیل منصوری لاریجانی بسیار جالب و قابل توجه است. ایشان استاد دانشگاه و مجری برنامه‌های مذهبی در سیمای جمهوری اسلامی ایران هستند که اعتبار شخصی و منافع فرقه‌ای، موضع‌گیری‌های دوگانه‌ای را در طول چند سال اخیر از سوی ایشان رقم زده است.

دکتر مصطفی قانعی/ فرادرمانی و عرفان حلقه
در مورد فرا درمانی ادعاهایی مطرح می‌شود و بعضی معتقداند مواردی که در این روش درمانی از آن به عنوان ادعای بهبود یاد می‌شود، ممکن است بر اثر تلقین‌هایی باشد که به فرد القا می‌گردد با این وجود فرادرمانی در علم پزشکی معنا ندارد.

محمودرضا قاسمی/ اتصال به شعور کیهانی
اگر شبکه‌ی شعور کیهانی را به تعبیر عرفان حلقه رحمت عام خدا، یا شعور الاهی بدانیم مشتمل بر جنبه‌های منفی و مثبت پنداشتن آن خطایی فاحش و سقوطی سخت در راه خداشناسی است؛ اساساً رحمت منفی یا شعور منفی در عالم وجود ندارد، به‌خصوص آن‌گاه که به خداوند نسبت داده می‌شود.

حمیدرضا مظاهری‏سیف/ علل گرایش به عرفان حلقه
فعالیت رسانه‌ای عرفان حلقه هم تبلیغ و شناخت ایجاد می‌کند و هم اعتماد. چون حضور مستمر یک فرد در رسانه و یا انتشار مطالب متعدد از یک نفر در نشریات، انس و شناختی را به وجود می‌آورد که نتیجه‌ی طبیعی آن، اعتماد به مطالب، گفته‌ها و سایر اعمال اوست

عرفان حلقه
عرفان حلقه

علی قهرمانی/ عرفان حلقه، راهی برای نفوذ شیطان
پایه و اساس عرفان حلقه، دست‌ درازی به سوی نیروهای شیطانی است که آثار و نشانه‌های آن به صورت علمی و تجربی در زندگی و اطراف درمان‌گران و درمان‌جویان عرفان حلقه کاملاً قابل بررسی است.

مناظره‌ی مکتوب مظاهری سیف و یکی از تئوری پردازان عرفان حلقه
در پاسخ ارایه شده از سوی تئوریسین عرفان حلقه به منتقد آن،به جای این‌که به مطالب مستند ارایه شده پاسخ داده شود، نویسنده را استعاره‌ی فرعون خطاب کرده و به هتاکی و اهانت، قلم می‌فرساید. در این پاسخ شاهد هستیم که نویسنده از آیات قرآن به صورت ترجمه‌ای استفاده می‌کند و به تحریف معنوی آن‌ها می‌پردازد.