موانع عدم تحقق اسناد بالادستی
تفسیربه‌رأی بلای جان اهداف اسنادی
دولت یازدهم فقط در راستای تحقق بند سوم و چهارم قدم برداشته و در قبال بقیۀ بندها اصلاً تعلقی از خود نشان نداده است. اگر اقداماتی نیز انجام داده باشد، اقداماتی است که تکلیفیِ برنامه بوده و از وظایف عادی دولت تلقی می‎شده‌ است.
تأملی در نارآرامی های اخیر شهرهای کشور
فتنه اجتماعی را فهم کنیم
ناامیدی از میوه‌های برجام و خاتمه فرصت انتظاری برای آن، عدم پاسخ معتبر مسئولان به مشکلات مردم و نگرانی‌های از لایحه بودجه سال 97 برای مردم، فتنه اجتماعی را در کشور به اوج رسانده است.
انگیزه علما از مبارزات عصر مشروطه
رویارویی با «فرنگی شدن از نوک پا تا فرق سر»
بازسازی عزت ملی در نگاه علمای این عصر، ارتباطی وثیق با هویت‌یابی دینی و بهره‌گیری از داشته‌های سنتی در مواجهه با نفوذ تمدن غرب داشت. به نظر می‌رسد دغدغه برای احیا و حفظ عزت ملی، بستری واحد بود که هم در اندیشۀ علامه نائینی و هم در آثار و گفته‌های شیخ فضل‌الله نوری دیده می‌شد، اما رؤیاهایی متفاوت را در پی داشت.
تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
تکنیک‌های پروپاگاندا در خدمت نظام سلطه
در دوره‌ی پیش از جنگ جهانی دوم، آموزش پروپاگاندا در آمریکا مورد توجه قرار گرفت. مؤسسه‌ی تحلیل تبلیغات در سال 1397 توسط هادلی کانتریل، روان‌شناس اجتماعی، تأسیس شد. این مؤسسه نگران کسب قدرت نازی‌ها در آلمان و همچنین اثرات آن‌ها بر مردم آمریکا بود.
به بهانه سالروز تشکیل «سازمان پرورش افکار»/ بخش دوم
نسخه‌ای غربی برای نوسازی جامعه‌ای شرقی
سازمان پرورش افکار در صدد بود تا به ایجاد مشروعیت بپردازد. طرح مشروعیتی که رضاشاه پی آن را ریخت بر آمیزه‌ی متناقض و ابهام‌آمیزی از ملی‌گرایی و غرب‌گرایی استوار شد. بنابراین سازمان پرورش افکار می‌بایست این آمیزه‌ی متناقض را جامعه‌پذیر می‌نمود.

نگاه فلسفه‌ی ‌‌تاریخی به حماسه‌ی مردمی 9دی
این یادداشت بر آن است که از منظر فلسفه‌ی تاریخ به قیام عاشورا و در ادامه به آنچه در 9دی‌ماه 1388 اتفاق افتاد، نگاهی دوباره بیندازد و از این منظر که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، به تحلیل قیام 9دی اقدام نماید.
بررسی تأثیر فتنه 88 بر ایجاد و تعمیق شکاف های اجتماعی در ایران
فتنه ای که گسل های اجتماعی را فعال کرد
فتنه 88 به عنوان یک پدیده اجتماعی و سیاسی، بسیاری از شکاف های اجتماعی جامعه ایران را تغییر داد. با رویه ای که هواداران موسوی در انتخابات انتخاب کردند، شکاف اصولگرا- اصلاح طلب و رقابت درون نظام را به رقابت با نظام تبدیل شد و به تدریج و پس ار انتخابات، شکاف انقلاب-ضد انقلاب را حاکم ساختند.
فراخوان جذب اندیشکده برهان؛
دعوت به همکاری از کارشناسان و پژوهشگران جبهه انقلاب
«اندیشکده برهان» در راستای تقویت و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت سرمایه انسانی کارشناسی و پژوهشی خود، از عموم پژوهشگران و کارشناسان فعال و توانمندِ جبهه انقلاب دعوت به همکاری می‌کند.
بررسی راهبردی سناریوی اقتصادی اجتماعی سیاسی نظام سلطه
سازوکار چندوجهی برای فتنه
طراحان راهبرد غرب، امیدوارند با مجموعه اقداماتی که در سناریوی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند، اولاً محیط داخلی کشور را دچار درجه‌ای از بی‌ثباتی و آشوبناکی نمایند که مجالی برای نقش‌آفرینی نظام در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا باقی نماند و ثانیاً در اثر فشار فزاینده چندوجهی ملت ایران تسلیم اراده غرب شده و تضعیف اقتدار منطقه‌ای و دفاعی خود را در روندی مذاکراتی بپذیرند...
واکاوی تأثیرات فتنه بر شاخص‌های اقتصادی (88-90)
فتنه 88 چه بر سر اقتصاد ایران آورد؟
بررسی‌ها نشان می‌دهد حوادث فتنه 88 در رکود اقتصادی، تورم، بیکاری، کاهش صادرات نفی و غیرنفتی، تشدید تحریم‌ها، کاهش سرمایه گذاری خارجی و تخریب انتظارات کارگزاران اقتصادی به آینده اقتصاد ایران، تخریب سرمایه اجتماعی و ارزش‌های مردمی که دارای ارزش اقتصادی هستند، نوسانات بازار ارز و فلزات گران بهاء در سال‌های 1388 به بعد سهم داشته است.

تأملی جامعه‌شناختی بر زمینه‌های خردوکلان فتنه‌ی 88
«دولت سازندگی»، آغازگر روندهای سکولاریستی در تدبیر جامعه بود، از آن سو، «دولت اصلاحات» با شفافیّت و صراحت افزون‌تر، سکولاریسم را در ساحت توسعه‌ی سیاسی دنبال کرد.
چگونه خودخواهی و خودشیفتگی فتنه گران، چالش آفرید؟
ریشه‌های اگوئیستی در ظهور فتنه 88
خود مداری در ساحت اجتماع و قدرت سیاسی همراه با ظهوراتی چون شورش و استبداد را بدنبال دارد. لذاست که امام خمینی (ره) ولایت فقیه را ضد استبداد و دیکتاتوری دانستند و همین ساختار سیاسی به یادگار مانده از مجاهدت‌های امام بزرگوار است که باعث می‌شود تا رهبری، در مقابل خواسته‌های غیر قانونی فتنه گران و منش استبدادگونه کارگزارن ایستادگی نماید.